Nyheter

23.08.2016 17:28
Varmt välkomna, alla Homan-vänner, till Historisk mordvandring i Vasa-borgen, Uppsala Slott för en guidad tur som tar cirka en timma. Söndagen den 18 september 2016, kl 11.00 Samling vid statyn av Gustav I på borggården, Uppsala Slott senast 10.50. Efter rundvandringen tar vi oss till...
22.04.2016 15:06
Varmt välkommen till HomanSällskapets årsmöte den 30 maj 2016! Kvällen börjar med en guidad visning kl. 17.00 av Kungliga Operan, Gustav Adolfs torg 2. Därefter promenerar vi till Sällskapet, Arsenalsgatan 7 där Årsmötet börjar kl. 18.30. Efter årsmötet följer middag. Valfri dryck till måltiden...
19.12.2015 17:06
God Jul och Gott Nytt År kära Homaniter världen över!
01.10.2015 18:29
Varmt välkomna på Höstmöte i HomanSällskapet! Tisdagen den 3 november 2015 kl. 18.00 på Militärsällskapet, Valhallavägen 104 (portkod 1307). Välkomstbubbel, rostbiffssmörgås med valfri dryck (vin, öl eller vatten, ej kaffe). Efter måltiden samlas vi i ateljén som Oscar Björk, Prins Eugen...
29.08.2015 18:49
Är du en entusiastisk och kreativ Homanälskare med idéer och kontakter som du vill dela med dig av? Vill du bli ledamot i HomanSällskapets styrelse och aktivt främja vår förening? Maila gärna din intresseanmälan med CV och motivering till info@homansallskapet.se
23.08.2015 22:29
Styrelsen meddelar att den planerade resan till Florens i Johan Kristian Homans fotspår inte kommer att genomföras i höst. 
19.06.2015 07:57
Glad Midsommar önskar HomanSällskapet!
21.04.2015 16:02
Regnet föll stilla när vi ett fyrtiotal homaniter samlades till ”julklappsutdelning” på Banérs gamla palats i Stockholm. I dag är det Odd Fellows lokaler och ligger mycket centralt i Stockholm. Vi startade mötet med att gå en guidad visning på Medeltidsmuseet. En av attraktionerna  är en cirka...
25.03.2015 15:15
Välkommen på årsmöte i HomanSällskapet onsdagen den 15 april kl. 17.30. Vi samlas vid Medeltidsmuseet, Strömparterren 3 i Stockholm, mitt emot Riksdagshuset, för en knapp timmes visning. Sedan går vi i samlad trupp till Odd Fellow, Västra Trädgårdsgatan 11 för en middag bestående av wallenbergare...
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>

 

Bli medlem i HomanSällskapet!

Sätt in 150:- på PlusGirokonto 4335130-3

Glöm ej att anteckna avsändare!

 

Gästbok - Köp/Byt/Sälj

Homan

Per 11.04.2019
I Norge är Homan et förekommande efternamn, vid sidan av de 370! från Mellan_östern som heter Homan til förnamn.

I Oslo finn t.ex stadsdelen Homansbyen. Flera gator heter Homansgaten og Homans vei.


Sv:Homan

Christina/webmaster 01.06.2019
Hej Per!

Roligt och intressant att veta! Du blir påmind om Homan lite då och då med andra ord?

Beställning.

Anne Heed Kvile 13.06.2017
Min e-post är problematisk. Kan jag beställa senaste boken här-? Det gäller ELAKT SPEL,! EX.

Sv:Beställning.

Christina/webmaster 01.06.2019
Hej! Beklagar att vi inte har någon möjlighet att ta hand om försäljningen av Homanböckerna!

Ljusa stunder med Homan

Cecilia Bograeus 06.04.2017
Det här låter kanske märkligt men av en mycket tråkig händelse och egen förskyllan kom jag att tillbringa fyra år på Hinseberg. Allt annat än roligt men det var där jag kom att upptäcka Johan Christian Homan. Läsa deckare när man sitter inne låter ju knäppt men så blev det. Han blev mitt sällskap och vän efter inlåsningen klocka åtta och det har han fortsatt med. Kanske hade jag aldrig upptäckt honom om inte en ur personalen tipsat.

Sv:Ljusa stunder med Homan

Christina/webmaster 13.06.2017
Vilken fin berättelse, jag förstår att Jan Mårtenson skänkte dig många ljusa stunder. Tack för att du delade med dig!

CD alt Mp3 Homanöcker

Ingbritt Holtryd 18.01.2017
Hej!
Söker överallt efter att köpa Homanböcker som är i Cd alt. mp3 form. Är det någon som har eller vet var de kan köpas?
Mvh Ingbritt Holtryd

Är det en lönn eller kastanj?

Elise Nick 10.06.2016
Tycker mig i vissa böcker läsa att det är en kastanj på Homans bakgård. Nu senast var det en lönn om jag inte misstar mig. Busar författaren med oss?

medlem

Lena Nyberg 16.04.2016
Hur fungerar det att vara medlem? Får jag "välkomst-brev" eller annan bekräftelse på mitt medlemskap?
Vänligen/Lena

Sv:medlem

Christina/Webmaster 26.04.2016
Hej Lena!

Du får vår fina tidning HomanGazetten 2 ggr per år som medlem.
Jag är osäker på huruvida ett välkomstbrev skickas ut.
Vill du kommunicera med styrelsen kan du skriva till info@homansallskapet.se