Nyheter

31.03.2018 10:21
    Glad Påsk önskar HomanSällskapet! Vad får Johan Kristian Homan i sitt påskägg månntro?
14.02.2018 00:00
Idag, den 14 februari 2018 och Alla Hjärtans Dag, fyller vår store författare Jan Mårtenson 85 år! Kanske är det också Johan Kristian Homans födelsedag? Ett fyrfaldigt leve för Jan Mårtenson! HomanSällskapets styrelse By Vogler - Own work, CC BY-SA 4.0,...
25.12.2017 09:10
God Jul och Gott Nytt År önskar HomanSällskapet!
15.12.2017 22:04
Årsmöte 2018 och boksläpp av Jan Mårtensons nya bok.  Skriv upp tisdagen den 22 maj 2018 i kalendern redan nu! Styrelsen
26.09.2017 21:49
Varmt välkomna alla Homaniter och vänner till Polismuseet:  Onsdagen den 8 november 2017 kl.17.30 Vi träffas på Polismuseet i god tid före klockan 17.30. Polismuseet ligger på Djurgården på Museivägen 7, buss 69 har hållplats där. Vi får en guidad rundvandring på museet på cirka 1 timme. Efter...
13.06.2017 09:26
Gamla stans lugne antikvitetshandlare och ofrivillige detektiv Johan Kristian Homan och siameskatten Cléo de Mérode har tagit läsarna med på äventyr i 45 år och lika många fristående böcker. Från och med sommaren 2017 ger Bonnier Audio ut 26 älskade Homandeckare i nya uppläsningar av Tomas Bolme....
02.06.2017 09:47
Nu var det några år sedan vi besökte J K Homans hemtrakter i Viby med omnejd. Resorna har varit mycket uppskattade och vi har nu också en hel del nya medlemmar. Det är då dags att ge oss ut på en trevlig busstur igen! Lördagen den 16 september kl. 08.30 avgår abonnerad buss från cityterminalen i...
18.04.2017 19:30
Tisdagen 9 maj möts vi på Moderna Museet på Skeppsholmen (buss 65, bilparkering genom järngrindarna nedanför museet). Vi samlas i foajén kl 17.00 och startar med en rundvandring i de fria utställningarna. Kl. 18.15 samlas vi i matsalens bortre del som reserverats för oss. Här håller vi först...
14.02.2017 07:41
HomanSällskapets styrelse, tillsammans med Ulf Björkman, önskar Gratulera V.S.F Jan Mårtenson och Johan Kristian Homan på Födelsedagen! HIp hip Hurra!!
18.12.2016 22:25
Johan Kristian, Francine och HomanSällskapet önskar God Jul och Gott Nytt År!
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>

 

Bli medlem i HomanSällskapet!

Sätt in 150:- på PlusGirokonto 4335130-3

Glöm ej att anteckna avsändare!

 

Gästbok - Köp/Byt/Sälj

Francines mamma

Lena R 21.07.2019
Läser just nu senaste Homan. Nu heter Francines mamma Lucette? Har alltid hetat Claudette? Hur kan det bli fel på en så enkel sak?

Sv:Francines mamma

Anne S 12.08.2019
Noterar samma sak. Förbryllande! En ansvarsfull förlagsredaktör borde hålla ordning ... tja, författaren också ...

Homans Favoritviner

Rudolf Sillén 08.07.2019
I den senaste boken "Dödligt hot" kommer samtalet in på naturviner. Med benäget tillstånd av Jan lanserar vi d.v.s. ExpertWine Naturvin en speciallåda med 6 utvalda naturviner. Gå in på naturvin.se och klicka på Kontakt. Skriv in att du är intresserad så skickar vi detaljerad information om "Homans Favoriter".

Homan

Per 11.04.2019
I Norge är Homan et förekommande efternamn, vid sidan av de 370! från Mellan_östern som heter Homan til förnamn.

I Oslo finn t.ex stadsdelen Homansbyen. Flera gator heter Homansgaten og Homans vei.


Sv:Homan

Christina/webmaster 01.06.2019
Hej Per!

Roligt och intressant att veta! Du blir påmind om Homan lite då och då med andra ord?

Beställning.

Anne Heed Kvile 13.06.2017
Min e-post är problematisk. Kan jag beställa senaste boken här-? Det gäller ELAKT SPEL,! EX.

Sv:Beställning.

Christina/webmaster 01.06.2019
Hej! Beklagar att vi inte har någon möjlighet att ta hand om försäljningen av Homanböckerna!

Ljusa stunder med Homan

Cecilia Bograeus 06.04.2017
Det här låter kanske märkligt men av en mycket tråkig händelse och egen förskyllan kom jag att tillbringa fyra år på Hinseberg. Allt annat än roligt men det var där jag kom att upptäcka Johan Christian Homan. Läsa deckare när man sitter inne låter ju knäppt men så blev det. Han blev mitt sällskap och vän efter inlåsningen klocka åtta och det har han fortsatt med. Kanske hade jag aldrig upptäckt honom om inte en ur personalen tipsat.

Sv:Ljusa stunder med Homan

Christina/webmaster 13.06.2017
Vilken fin berättelse, jag förstår att Jan Mårtenson skänkte dig många ljusa stunder. Tack för att du delade med dig!

CD alt Mp3 Homanöcker

Ingbritt Holtryd 18.01.2017
Hej!
Söker överallt efter att köpa Homanböcker som är i Cd alt. mp3 form. Är det någon som har eller vet var de kan köpas?
Mvh Ingbritt Holtryd

Objekt: 1 - 10 av 54
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>