Nyheter

10.09.2018 22:02
Den 7 november 2018 kl. 17.00 samlas vi i Grillska Husets festvåning, vid Stortorget i Gamla stan i Stockholm, nära Stockholms slott (T-bana Gamla stan). HomanSällskapet bjuder på en välkomstdrink. Middag bestående av: Förrätt: Jordärtskockssoppa, pilgrimsmussla och Tvärnöskinka Varmrätt:...
17.06.2018 15:52
Glad sommar önskar HomanSällskapet!
25.04.2018 15:52
Bonniers Bokklubb inbjuder till Författarsamtal med Jan Mårtenson den 7 maj 2018 kl. 18.30 på Bonnierförlagen, Sveavägen 56 i Stockholm
25.04.2018 10:28
Inbjudan till  Årsmöte 2018 i HomanSällskapet Tisdag 22 maj 2018, klockan 17.30 Samling På Carolas Eko Stora Skuggans Värdshus, Stora Skuggans väg 12 på Norra Djurgården, se vägbeskrivning nedan Vi samlas på terrassen för ett glas cava eller alkoholfritt klockan 17.30.  Klockan 18.00 äger...
31.03.2018 10:21
    Glad Påsk önskar HomanSällskapet! Vad får Johan Kristian Homan i sitt påskägg månntro?
14.02.2018 00:00
Idag, den 14 februari 2018 och Alla Hjärtans Dag, fyller vår store författare Jan Mårtenson 85 år! Kanske är det också Johan Kristian Homans födelsedag? Ett fyrfaldigt leve för Jan Mårtenson! HomanSällskapets styrelse By Vogler - Own work, CC BY-SA 4.0,...
25.12.2017 09:10
God Jul och Gott Nytt År önskar HomanSällskapet!
15.12.2017 22:04
Årsmöte 2018 och boksläpp av Jan Mårtensons nya bok.  Skriv upp tisdagen den 22 maj 2018 i kalendern redan nu! Styrelsen
26.09.2017 21:49
Varmt välkomna alla Homaniter och vänner till Polismuseet:  Onsdagen den 8 november 2017 kl.17.30 Vi träffas på Polismuseet i god tid före klockan 17.30. Polismuseet ligger på Djurgården på Museivägen 7, buss 69 har hållplats där. Vi får en guidad rundvandring på museet på cirka 1 timme. Efter...
13.06.2017 09:26
Gamla stans lugne antikvitetshandlare och ofrivillige detektiv Johan Kristian Homan och siameskatten Cléo de Mérode har tagit läsarna med på äventyr i 45 år och lika många fristående böcker. Från och med sommaren 2017 ger Bonnier Audio ut 26 älskade Homandeckare i nya uppläsningar av Tomas Bolme....
1 | 2 | 3 | 4 >>

 

Bli medlem i HomanSällskapet!

Sätt in 150:- på PlusGirokonto 4335130-3

Glöm ej att anteckna avsändare!

 

Gästbok - Köp/Byt/Sälj

Sv:Francine

Jan Seibert 16.08.2015
Det är i Caesars örn (som är den perfekta boken för Gotlandssemestern)

Medicis ring

Per 02.06.2015
I denna bok går solen ned klockan 19.00 i Stockholm i juli. (Solnedgång i Cecilias våning kl.19.00)
Solen går ned klockan 22.00 vid denna tid i Stockholm.

En amerikansk politiker vid nmn W. Bush nämns, vem år detta?

Sv:Medicis ring

Christina/Webmaster 16.06.2015
Jag har inget svar på din fråga, Per, men hoppas att någon annan har det!

Sv:Sv:Medicis ring

Rose-Marie Tebelius 16.07.2015
Hej. Per!
George W.Bush - president i USA omedelbart före Barack Obama.
(Skämtar du?)

Mvh Rose.Marie T

Sv:Medicis ring

Per L 06.01.2016
Har inte läst boken men det måste väl vara den tidigare presidenten George W. Bush som åsyftas, förkortas ibland W. Bush (W = Walker), ej att förväxla med hans far, ävenledes tidigare presidenten, George H. W. Bush (H.W. = Herbert Walker)

böcker köpes

matsnilsson11@hotmail.com 09.05.2015
hej, jag har börjat samla på " Homan" böckerna, är det någon som har att sälja?

Sv:böcker köpes

Vanja Ericsson, vanja.ericsson@telia.com 09.05.2015
Hej,
Har 20 titlar. Blir det inte väldigt tungt att skicka om du är intresserad av samtliga? Min adress är Sturkö utanför Karlskrona. Vad är du beredd att betala per bok? Bara en fråga innan jag skriver ner alla titlarna

Sv:böcker köpes

Josefin Karlsson 09.08.2015
Hej!

Vilka böcker är det som du söker?:)

MVH

Josefin

Köpa

Björn Andersson 28.03.2015
Jag har nu samtliga böcker. Vill därför att ni tar bort min annons.
Tack.

Sv:Köpa

Christina/Webmaster 29.03.2015
Det är fixat!

Objekt: 21 - 30 av 49
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>