Nyheter

10.09.2018 22:02
Den 7 november 2018 kl. 17.00 samlas vi i Grillska Husets festvåning, vid Stortorget i Gamla stan i Stockholm, nära Stockholms slott (T-bana Gamla stan). HomanSällskapet bjuder på en välkomstdrink. Middag bestående av: Förrätt: Jordärtskockssoppa, pilgrimsmussla och Tvärnöskinka Varmrätt:...
17.06.2018 15:52
Glad sommar önskar HomanSällskapet!
25.04.2018 15:52
Bonniers Bokklubb inbjuder till Författarsamtal med Jan Mårtenson den 7 maj 2018 kl. 18.30 på Bonnierförlagen, Sveavägen 56 i Stockholm
25.04.2018 10:28
Inbjudan till  Årsmöte 2018 i HomanSällskapet Tisdag 22 maj 2018, klockan 17.30 Samling På Carolas Eko Stora Skuggans Värdshus, Stora Skuggans väg 12 på Norra Djurgården, se vägbeskrivning nedan Vi samlas på terrassen för ett glas cava eller alkoholfritt klockan 17.30.  Klockan 18.00 äger...
31.03.2018 10:21
    Glad Påsk önskar HomanSällskapet! Vad får Johan Kristian Homan i sitt påskägg månntro?
14.02.2018 00:00
Idag, den 14 februari 2018 och Alla Hjärtans Dag, fyller vår store författare Jan Mårtenson 85 år! Kanske är det också Johan Kristian Homans födelsedag? Ett fyrfaldigt leve för Jan Mårtenson! HomanSällskapets styrelse By Vogler - Own work, CC BY-SA 4.0,...
25.12.2017 09:10
God Jul och Gott Nytt År önskar HomanSällskapet!
15.12.2017 22:04
Årsmöte 2018 och boksläpp av Jan Mårtensons nya bok.  Skriv upp tisdagen den 22 maj 2018 i kalendern redan nu! Styrelsen
26.09.2017 21:49
Varmt välkomna alla Homaniter och vänner till Polismuseet:  Onsdagen den 8 november 2017 kl.17.30 Vi träffas på Polismuseet i god tid före klockan 17.30. Polismuseet ligger på Djurgården på Museivägen 7, buss 69 har hållplats där. Vi får en guidad rundvandring på museet på cirka 1 timme. Efter...
13.06.2017 09:26
Gamla stans lugne antikvitetshandlare och ofrivillige detektiv Johan Kristian Homan och siameskatten Cléo de Mérode har tagit läsarna med på äventyr i 45 år och lika många fristående böcker. Från och med sommaren 2017 ger Bonnier Audio ut 26 älskade Homandeckare i nya uppläsningar av Tomas Bolme....
1 | 2 | 3 | 4 >>

 

Bli medlem i HomanSällskapet!

Sätt in 150:- på PlusGirokonto 4335130-3

Glöm ej att anteckna avsändare!

 

Gästbok - Köp/Byt/Sälj

Sv:Medlemskap i homan

marie falk 15.02.2016
Hej
Jag gick med och var medlem före sommaren -15 med att betala avgiften.
Men inte sett skymten av någon medlemstidning.Hur ofta kommer den ut?
Med vänlig hälsning
Marie Falk
08-7788450

Medlemsskap i Homansällskapet

Agneta Bergström 23.10.2016
Vill ge min pappa Eric Ericsson ett medlemskap i Homansällskapet. Han fyller snart 101 år och de böcker som han läser med glädje och lust är just Homanböckerna. Med vänllg hälsning Agneta Bergström Bratten 307 92193 Lycksele, agneta_bergstrom@brinet.nu

Köpa Homan böcker

Lena Nyberg 07.12.2015
Hej!
Är det någon som vet var jag kan köpa gamla/ Homanböcker?
Mvh Lena

Sv:Köpa Homan böcker

Bert Carpelan, Storkyrkogränd 4a2 10210 INGÅ Finland 22.03.2017
Jag har alla böckerna komplett. Till billigt pris. Vad bjuds? Kom till Finland i sommar, adress; Storkyrkogränd 4a2 10201 INGÅ, Bert Carpelan.
Vem hinner först?
e-mail. bertcarpelan (at) hotmail.com.

Mailadressen

Rose-Marie Tebelius 16.07.2015
Hej!
Har upptäckt att det finns ett par missvisande adresser på hemsidan. Dels en med 2 st @, dels en med punkt efter se
Mvh
Rose-Marie T

Sv:Mailadressen

Christina/Webmaster 05.08.2015
Tack Rose-Marie! :)

Francine

Margaretha Roskvist 15.07.2015
Hej!
Kan ngn berätta om I vilken bok Homan gör Francines bekantskap.
Tack
Margaretha

Sv:Francine

Rose-Marie Tebelius 15.07.2015
Hej, Margareta!
Roligt att du frågar om en av mina absoluta favoriter bland Homan- böckerna. Det är CAESARS ÖRN (1996). Där får Johan och Francine sin första kontakt med varandra. Handlar om arkeologiska utgrävningar på Gotland.
Önskar dig härlig läsning.

Sommarhälsningar
Rose-Marie T
rm.tebelius@hotmail.com

Sv:Francine

Margaretha 16.07.2015
Tack för besked. Då skall jag beställa den på biblioteket.

Mvh
Margaretha

Sv:Francine

Fredrik 04.08.2015
Hej, det var i Caesars örn.

mvh,
Fredrik

Objekt: 11 - 20 av 49
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>